Måndag

Hejsan!

Idag är det måndag och det betyder att vi hade Choklad & Konfektyr lektion idag :D. Alltid lika kul, och idag fick vi göra en massa olika saker! Först fick vi börja med skumraketer sen gjorde vi pina colada fyllning till vit choklad kulor, och eftersom att jag låg hemma med migrän förra veckan så fick jag aldrig vara med och temperera vit choklad så då gjorde jag några praliner med samma fyllning. Efter vi gjort fyllningen så började vi göra mjuk nougat med mandel!

Här har ni bilder på det som gjordes idag.
 
 
Att arbeta och skapa saker i choklad är såå kul och jag lär mig verkligen en massa, den här utbildingen är det bästa beslutet jag någonsin tagit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0