Onsdag

Gokväll


Läste nyss det här på en tjejs bdb ;

alla tjejer har inte dom stora brösten, den

finaste rumpan,

det långa mjuka håret, det

smala midjemåttet.. även fast vi vill,

men vi har inte heller valt att se ut såhär,

vi föddes bara till det,

så älska oss för de vi är, & inte de vi borde vara.
Förlåt för att jag ser ut som jag gör, men jag

kan inte hjälpa det..



kopiera detta om du vill bli respekterad  för den du är.





Men så här tycker jag bara man trycker ner sig själv.
Hur vet man att man har det där smala midjemåttet då ?
Dom som vissa anser som smala ,
dom smala vill ju antingen bli smalare eller lägga på sig,
så dom få de där fina kurvorna som dom som tycker sig själva vara tjocka har.
Det finns ingen människa som har allt det där,
stora bröst, den fina rumpan, det mjuka håret, de smala midjemåttet.
För det är olika från människa till människa,
det finns ju inget speciellt midjemått man ska ha,
Ska alla t.ex. går runt med D-kupa ?
Ska alla ha det där fina mjuka håret ?
eller ska ALLA ha den där perfekta rumpan  ?
Nej för smaken är som baken, DELAD.
Alla har olika smak, och hur kul skulle det vara om alla såg ut som den här texten säger ?
Nej percis, inte kul.
Människan är unik, därför är alla olika.
Be inte om förlåtelse för hur du ser ut, säg istället;
så här ser jag ut, visst är jag vacker :)
Visst jag vet att det kan vara svårt att alltid tänka så,
men snälla jämnför er inte med andra, man blir bara ledsen då.
Har själv tyckt att jag inte har varit så där smal som dom andra,
men jag har börjat se mig själv på ett annat sätt och vara glad och stolt för hur jag ser ut och att jag finns.
Man behöver inte vara kaxig och divig och verkligen visa att man älskar dig själv för att vara nöjd och stolt över sig själv. Bara man mår bra och känner sig bekväm i sig själv så tycker jag det är en bra bit på vägen :)



Det var bara det jag ville säga,
Tack för mig, och hoppas att det hjälper folk in i framtiden :)



Puss elin :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Verkligen bra sagt!

Man ser på andra som man själv tycker ser perfekta ut, men alla har inte allt.

Det viktigaste är inte hur någon ser ut utan är!



kram =)

2010-09-25 @ 14:08:09
URL: http://emmasara.devote.se
Postat av: Anonymus ;)

då ska du ju inte be om ursäkt för hur du ser ut heller ! :D

2010-10-11 @ 00:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0